Category Entry Points onderzocht tijdens je smaaktest

Category Entry Points onderzocht tijdens je smaaktest

Bij smaaktesten gaat het om de details.

In de maanden november en december zaten ons test centres vol met verschillende onderzoeken.

Recentelijk bleek nog hoe belangrijk het is om smaaktesten aan ons als professionals over te laten. Een smaaktest met een volledig gebalanceerd design, honderden respondenten op meerdere locaties en een complexe bereiding van de te proeven producten. We draaien onze handen er niet voor om!

Waar in Nederland kan je op drie test centres patat frituren voor een saus test?
Je weet het antwoord wel 🙂

CEP’s onderzocht tijdens de test.

Nog interessanter is een smaaktest waarbij we aan het grote aantal deelnemers ook extra vragen stelden over de zogenaamde Category Entry Points.
Dankzij een groot panel zijn we in staat ook nog eens een goede verdeling aan te brengen in verschillende typen users. (Groei mogelijkheden zitten immers vooral bij non- en low users.)

Wij leveren antwoorden op de volgende vragen om je CEP’s te achterhalen.

– Waarom?
– Wat?
– Waar?
– Wanneer?
– Met wie?

Vervolgens laten we zien hoe je scoort op bepaalde CEP’s ten opzichte van je concurrent(en) en hoe relevant deze CEP in de categorie is.

CEP’s, communicatie en groei!

We merken steeds vaker dat de CEP’s bij klanten helemaal niet bekend zijn, terwijl dit ontzettend belangrijke input is voor bijv. communicatie.

Naast smaak, vind jouw consument het product lekker genoeg, helpen we je om ervoor te zorgen dat klanten op het juiste moment aan jouw merk denken.
Uiteindelijk moeten we de non- en low users activeren, dit zorgt voor de gewenste groei!

2018-12-06T16:49:31+00:00