Face-to-face en calling innovatie • juni 2017 - nr. 69

CITY HOSPITALITY MONITOR

Voor de nieuwe stadsbelevingmonitor in samenwerking met Hotelschool The Hague hebben wij inmiddels een pilot uitgevoerd. De eerste bevindingen worden uiteraard geïmplementeerd in de verdere ontwikkeling van het onderzoek. Het is essentieel om de emoties van de bezoekers beter in kaart te brengen. Hiervoor heeft onze afdeling R&D nieuwe toepassingen binnen onze TASI applicatie ontwikkeld.

Na selectie ontvangen bezoekers van de binnenstad een tablet met de vraag de enquête in te vullen. Deze methode is laagdrempelig omdat er geen gebruik hoeft te worden gemaakt van een eigen device en de anonimiteit dus optimaal is gewaarborgd! De respondent heeft immers de zekerheid dat er geen andere data van de smartphone wordt ‘meegenomen’. Bovendien is de steekproef nauwkeurig: iedereen wordt immers door onze interviewers aangesproken en heeft een kans om mee te doen. Niet alleen bezoekers van het stadscentrum die een bepaalde app gebruiken of gebruikmaken van een gratis wifi netwerk.

√ De TASI applicatie laat tevens andere vormen van schaalvragen toe dan paperbased enquêtes, wat statistisch gezien veel mogelijkheden biedt.

Meer weten over dit nieuwe onderzoek of over de nieuwste TASI mogelijkheden? Neem dan contact met ons op.

DE KRACHT VAN F2F®

Sneller, on the spot, concurrerende prijsstelling en focus op de echte klanten. Deze maand is er sprake van een enorme toename van F2F® onderzoek op locatie. Steeds meer opdrachtgevers komen er gelukkig achter dat direct meten op het moment van beleven waardevolle inzichten oplevert. Als we u nu vragen wat u vier dagen geleden heeft gegeten, is dat wel even nadenken en is de kans groot dat u dit niet meer goed weet! Waarom vragen we onze klanten dan wel online of schriftelijk hun mening over een laatste winkelbezoek? Soms kan dit prima, maar om het achterhalen van de daadwerkelijke beleving is het maar de vraag of deze mening al niet te veel is beïnvloed door allerlei factoren.

√ Wist u dat ook de kostprijs van een F2F® KTO onderzoek zeer concurrerend is in vergelijking met een paperbased of online KTO? Zeker als we kijken naar de kostprijs per complete.

De ervaring leert tevens dat de data sneller voorhanden is en onze opdrachtgevers sneller kunnen schakelen op basis van de resultaten. Er behoeft immers geen reminder te worden uitgevoerd en een getrainde interviewer kan tussen de 75 en 125 completes per dag realiseren.

Vindt u bias en sociale wenselijkheid in antwoorden door de inzet van een interviewer een probleem? Dit lossen we op door inzet van TASI met de garantie dat de interviewer wel iedere klant aanspreekt. Waarmee u tegelijkertijd het signaal afgeeft dat u moeite doet om naar de consument te luisteren.

TELEFONISCH ONDERZOEK, GERICHT EN EFFECTIEF

Sommige klantgroepen zijn online, F2F® of schriftelijk moeilijk te bereiken. Of ze vergen een andere (persoonlijke) aanpak. Hiervoor beschikken wij over een goed geoutilleerd call center.

√ Steeds meer partijen weten ons te vinden voor de uitvoering van telefonisch onderzoek. Naast onze zeer concurrerende tarieven worden onze betrokkenheid en snelheid gewaardeerd.

Wilt u meer weten over de uitvoering van telefonisch marktonderzoek? Maak een afspraak om persoonlijk kennis te maken met ons call center team. Wij hebben ook veel ervaring in het zorgvuldig uitvoeren van gecompliceerde belopdrachten en brengen u graag in contact met referenten.

SPARRING PARTNER

In onder meer consumentenpanels, thuismetingen, beursmonitoren en voor event, out-of-home en winkelbeleving krijgt onze samenwerking met organisaties, bedrijven en overheid vorm en inhoud. Iedere vorm van onderzoek-op-maat is bij ons mogelijk.

CONTACT

Wilt u meer weten over de mogelijkheden en het ontwikkelen van uw specifieke onderzoek? Neem contact op met:

Harm Weber
e-mail

Hanneke Sluijter
e-mail

Lid ESOMAR • MarktOnderzoekAssociatie
Research Keurmerkgroep • PvKO (Platform voor Klantgericht Ondernemen)

ISO 9001:2008 • ISO 20252 • ISO 26362