Face-to-face de sterkste • mei 2017 - nr. 68

FACE-TO-FACE

In de wereld van marktonderzoek ontstaat steeds meer het besef dat voor een betrouwbaar beeld van de consument de meting moet plaatsvinden op het moment van beleving. Bij ons kunt u daar altijd voor terecht. Mobiel Centre Marktonderzoek is één van de sterkste partners voor face-to-face onderzoek. Steeds meer organisaties maken gebruik van onze onderscheidende F2F® expertise en innovaties… Meer hierover in deze nieuwsbrief voor u.

INNOVATIE: BIG DATA + FIELD DATA

Wij hebben net een unieke pilot uitgevoerd in het retail-kanaal. Hierin wordt face-to-face gecollecteerde data vanaf de winkelvloer tegelijkertijd gekoppeld aan big data. Een meer dan waardevolle combinatie van gegevens. De daadwerkelijke beleving / perceptie / sentiment op respondentniveau is daarmee nu gekoppeld aan de databank van de opdrachtgever. Een bijzondere mix die leidt tot nieuwe insights en profits. Voor dit project hebben wij uiteraard de F2F® datacollectie tools zelf op maat ontwikkeld, getest en ingezet.

INNOVATIE: MODELING

Samen met House of Hospitality/ Hotelschool The Hague ontwikkelen we in het kader van een partnership een prestigieus nieuw onderzoek voor het meten van de stadsbeleving on the spot. Welke touch points maken het verschil in de stadbeleving? Zijn er verschillen per stad? Hoe verhoudt beleving zich tot engagement en aanbeveling? Veel vragen waarop we de antwoorden gaan delen om te komen tot een gevalideerd nieuw model.

INNOVATIE: SOUP & SCIENCE

Ook voeren we binnenkort voor de Universiteit Utrecht een smaakonderzoek uit waarvoor 240 respondenten worden gerekruteerd uit ons consumenten smaakpanel. Tijdens dit onderzoek worden op het moment van proeven op onze Test Centres unieke effecten vastgelegd die als basis gaan dienen voor een wetenschappelijke studie. Protocollen zijn leading voor de uitvoering en als het aankomt op uiterst betrouwbaar verzorgde smaak- en producttesten verdienen onze methodes, aanpak en teams zeker de voorkeur. Alleen dan zijn de juiste conclusies en keuzes mogelijk.

SMAAKTESTEN

In de afgelopen weken verzorgden onze teams weer verschillende sensorische tests. Bijvoorbeeld voor diverse koekproducten en gebakjes. Na street-interception vond de beoordeling plaats in onze Test Centres. Deze zijn landelijk gespreid, voor een beter beeld van de consument. Er was ook een omvangrijk marktonderzoek naar donuts. De respondenten kwamen hiervoor speciaal naar de Test Centres op uitnodiging via ons online panel. Voor het bereiden van vlees en groenten hebben we in-home een baktest uitgezet. Met een hoge doorloopsnelheid dankzij onze eigen logistieke keten.

√ Uw vraag, score, waardering of product-adaptatie: onze tests zijn altijd 100% gericht en exclusief voor u. Klik HIER voor meer informatie.

VOOR IEDER ONDERZOEK

Bij Mobiel Centre Marktonderzoek is elk soort onderzoek op te tuigen. Zo stonden onze teams in mei paraat op locatie. Onder meer F2F® tijdens de Landmachtdagen, in twaalf verschillende steden maakte het publiek kennis met dit defensieonderdeel. Via ons online consumentenpanel ZEYIO® loopt er een poll over ‘Vleesconsumptie en het milieu’. Hier vindt eveneens een online onderzoek plaats over het onderwerp ‘Betalingsverkeer in het dagelijks leven’. En, voor de komende weken werken wij aan de uitrol van feedbackzuilen in retail filialen.

√ Snel, zeker en budget-wise: zelfinvullingen op specifieke plaatsen en tijdstippen onder begeleiding en controle van de interviewers van Mobiel Centre Marktonderzoek.

OOK EEN PILOT PROBEREN

Past specifiek marktonderzoek bij de strategische ontwikkeling of groei van uw organisatie? Dan kunt u de beslissende inzichten perfect via ons verwerven. Mobiel Centre Marktonderzoek staat voor toonaangevende onderzoeken. In onder meer consumentenpanels, thuismetingen, beursmonitoren en voor event, out-of-home en winkelbeleving krijgt onze samenwerking met organisaties, bedrijven en overheid vorm en inhoud.

√ Wij hebben ons aangesloten bij de internationale Business Club voor de Floriade 2022 in Almere, onze thuisbasis.

CONTACT

Wilt u meer informatie of ideeën bespreken voor uw organisatie?
Neem dan contact op met:

Harm Weber
e-mail

Hanneke Sluijter
e-mail

Lid ESOMAR • MarktOnderzoekAssociatie • Research Keurmerkgroep
ISO 9001:2008 • ISO 20252 • ISO 26362