Retailers: stop met meten achteraf en doe het op het moment van beleving!

 

Moment van beleving is key.

Nog steeds wordt in de retail veel gebruik gemaakt van achteraf meten via vragenlijsten (vaak online).
Mensen weten vaak de helft niet meer als ze een paar dagen erna een vragenlijst krijgen. Juist de retail kan zich hier onderscheiden en dit is dan ook erg belangrijk. We weten immers allemaal hoe moeilijk de retail het heeft.
U kunt hier beter vandaag nog mee stoppen.

Wat is nu het grootste probleem dat deze manier van meten niet werkt:
√  Achteraf meten, mensen weten de helft niet meer
√  In “offline” winkels weten we vaak niet meer wie er gekocht heeft
√  Bij online invullen is de kans groter dat het niet serieus is ingevuld, snel doorklikken en klaar!

Hoe verder het moment van beleving en het moment van meting van elkaar afliggen, hoe groter de kans dat er iets anders wordt gezegd. Hoe groter de kans op “verkleuring”. En juist retail kan het verschil maken door op het moment van beleving te meten!

Gelukkig doen steeds meer grote retailers als JUMBO, Albert Heijn en Etos dit ook.

Klanten zitten nog in het proces en geven gelijk aan wat ze er van vinden. Er vindt geen bias meer plaats.

Betere en goedkopere data is er bijna niet:
√  SELF-i® (data direct beschikbaar)
√  Alleen betalen zolang de SELF-i® zuil in de winkel staat.

Wilt u vandaag nog beginnen met op de juiste manier meten, neem dan contact op met harm.weber@mobielcentre.nl

Hendrik te Grotenhuis.

Onlangs is Hendrik te Grotenhuis aangenomen als Marketing en Sales Director. Als mede aandeelhouder en mede directielid gaat Hendrik zich met name bezig houden met Mobiel Centres smaaktest concept “Tastey”.

“Ook het positioneren van Mobiel Centre als de partij in Nederland voor het outsourcen van datacollectie processen is onderdeel van zijn takenpakket”, aldus directeur Harm Weber. “Wij geloven sterk in een shared services aanpak voor onze opdrachtgevers”.

Check de link voor het video bericht: http://bit.ly/2zeGS7K

Wilt u kennis maken met Hendrik? Neem dan contact op met hendrik.te.grotenhuis@mobielcentre.nl

Lid ESOMAR • MarktOnderzoekAssociatie • Research Keurmerkgroep • Nationale Cityhospitality Monitor
PvKO (Platform voor Klantgericht Ondernemen) • Floriade Business Club
ISO 9001:2008 • ISO 20252 • ISO 26362